https://econtact.ca/3_4/index.html

eC!

Social top

English

Histoires de l’électroacoustique / Histories of Electroacoustics

Comptes Rendus / In Review

Herbert Brun: Language, Message, Drummage; Wayfaring Sounds; Mutatis Mutandis; Sawdust (https://econtact.ca/3_4/LanguageMessage.htm) by Warren Burt

Leo Kupper: Ways of the Voice (https://econtact.ca/3_4/WaysVoice.htm) by Warren Burt

Columbia Princeton Electronic Music Center: 1961-1973 (https://econtact.ca/3_4/CPEMC.htm) by Warren Burt

Richard Maxfield & Harold Budd: The Oak of the Golden Arms (https://econtact.ca/3_4/OakGoldenArms.htm) by Warren Burt

Articles

Soundscape Composition and the Subversion of Electroacoustic Norms (https://econtact.ca/3_4/SoundscapeComposition.htm) by Andra McCartney

Francis Dhomont in London: Electroacoustic Music and History (https://econtact.ca/3_4/DhomontLondon.htm) by John Dack

Electroacoustic Music in Canada: 1950-1984 (https://econtact.ca/3_4/EaMusicCanada.htm) by David Keane

Aperçu du genre électroacoustique au Québec (https://econtact.ca/3_4/ApercuElectroacoustique.htm) par François Guérin

Soundscapes: A Historical Approach (https://econtact.ca/3_4/HistoricalApproach.htm) by José Iges

L’électroacoustique au Canada (https://econtact.ca/3_4/ElectroAuCanada.htm) par Jean-François Denis

Évolution de la musique électroacoustique à Montréal (https://econtact.ca/3_4/EvolutionMontreal.htm) par Nicolas Basque

A Document for the Future (https://econtact.ca/3_4/DocumentFuture.htm) by Ian Chuprun

Articles significatifs connexes / Related Articles of Note

Radiocasting: Musings on Radio and Art (https://econtact.ca/3_4/../2_3/Radiocasting.htm) by Dan Lander

A SEAMUS History (https://econtact.ca/3_4/../1_2/Seamus.html) by SEAMUS

Une histoire de la musique électroacoustique (http://audiolabo.free.fr/revue1999/content/asr3_07.html) par Annette Vande Gorne

Les mots pour le dire (http://www.ars-sonora.org/html/numeros/numero03/03h.htm) par Annette Vande Gorne

Eléments pour une syntaxe (http://www.ars-sonora.org/html/numeros/numero01/01d.htm) par Francis Dhomont

Social bottom