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JTTP 2006

Jeu de temps / Times Play

Composers (26) Compositeurs(trices)

alexander, max | Berger, Michael | Bourgeois, Léandre | Damer, Lucas | Dumas, Jean-Michel | Foss, Fritz | Gabourie, Adam James | Gauthier, Philippe-Aubert | Gendron, Priscille | Hamer-Lavoie, Myriam | Husejnagic, Adis | Isaac, Harold | Kobayashi, Yota | Kozminchuk, Stefan | Laroche, Guillaume | Legast, Etienne | Navab, Navid | Néron-B., Raphaël | Richards, Nathan | Ritchie, Michael | Scofield, Sandy | St-Onge, Yan | Staniland, Andrew | Turcotte, Roxanne | Witkowski, Adam | Zubot, Joshua

Winners / Gagnants

  1. Priscille Gendron
  2. Raphaël Néron-B.
  3. Yota Kobayashi
  4. Stefan Kozminchuk
  5. Myriam Hamer-Lavoie
Image

CD Cache 2006

Sponsors and Awards / Prix et donateurs

Jury

Cache 2006 booklet
Livret Cache 2006 pamphlet
Chenoa Anderson
Dominique Bassal
Rainer Bürck (DeGeM)
Ian Crutchley
Ivan Elezovic
Barbara Golden
Helena Gough
Elizabeth Hinkle
Elizabeth Hoffman
Hideko Kawamoto
Annie Mahtani
Shawn Pinchbeck
Laurie Radford
Paul Rudy (SEAMUS)
Benjamin Thigpen
Barry Truax

Submissions / Soumissions

alexander, maxThe Roaring Sound of Percussive Banjos (7:58 2006)  
One day in a used clothing store, I found a record for one dollar entitled The Roaring Sound of Percussive Banjos. Upon listening to this presumed gem, I was wholly disappointed. That’s not to say the recording isn’t good, per se, just that it didn’t live up to the sound in my head that should represent roaring, percussive banjos. I’ve since sworn that I would recreate that sound, and this, an acousmatic interpretation, is the first attempt.

max alexander, pop, improvisation, semiotics, theft.

Berger, MichaelMaterial Processions (5:19 2006)  
Material Processions forces listeners to focus on the most basic elements of sound through textural consistency and literal material development. The piece evokes a wide range of material images that interact and dance across perception to reveal interesting interrelations and environmental precepts.

Michael recently attained his B.Mus. in Composition from UVic where he studied with Prof. Butterfield, and Dr. W.A. Schloss. He is now working towards his Masters at the UofA with Drs. Bashaw and Steenhuisen. He was recently awarded a C.G.S. from S.S.H.R.C. for proposed research in developing electroacoustic performance interfaces that form more organic performer/audience-member connections.

Bourgeois, LéandreCourants (6:11 2004)
Après avoir composé dans un style acousmatique, j’ai décidé de prendre une direction plutôt électronique. En effet, la pièce ne contient aucun échantillon. Chaque son est généré électroniquement et guidé par un algorithme interne permettant ainsi des variations sonores aléatoires tout en gardant une structure prévisible. La composition évoque différentes images toutes reliées aux multiples sens du mot « courants ».

Léandre Bourgeois détient un baccalauréat en piano de l’Université de Moncton. C’est un passionné de son, d’informatique et de musique électroacoustique. Outre l’enseignement de cours privés de piano et de guitare, il travaille présentement à la pige comme ingénieur de son et compte bientôt entreprendre une maîtrise en composition électroacoustique.

Damer, LucasCradle of Filth (7:55 2006)   

Dumas, Jean-MichelGris (étude narrative #2) (7:11 2005)
Au détour d’une ruelle, dans la saleté de l’humain. Pièce composée après une rencontre troublante coin St-Laurent/Ste-Catherine. Texte : Carine Fahmy. Narration : Benjamin Lalonde.

Diplômé en conception sonore (1998), Dumas écrit la musique de plusieurs court-métrages dont 2 récompensés au Festival Oppenheimer. Il entame un baccalauréat en composition électroacoustique à l’Université de Montréal en 2002. Maîtrisant la programmation Max/MSP et PD, il se voit offrir une place au sein de l’équipe de recherche de la Société des Arts Technologiques où il poursuit présentement ses recherches. Le travail sur le langage étant le centre d’interêt principal de son travail, il crée plusieurs performances avec l’auteur Daniel Danis. Présentement en recherche sur la voix narrative à l’intérieur de musiques électroacoustiques, il débutera sa maitrîse en composition à l’automne 2006.

Foss, FritzDysroptia (3:53 2006)  
Dysroptia is the my first foray into the world of digital audio processing, originally appearing as a final project in a music technology course I took during the Fall 2005 term. The main sound source is a 30 second monophonic recording of an electric toothbrush. There is also a violin and three MIDI tracks. The violin was taken from a performance by David Glidden Calcafuoco, from a track by Jascha Narveson entitled Crossroads (1999). Jascha was our course instructor, and he presented this sample to the class as a common sound to process. I programmed the MIDI using Propellerhead Reason on a PC, and recorded the toothbrush with a condensor mic, through a small Yamaha mixer, an M-Audio portable interface, and an an Apple laptop running Cubase SL. The piece was then put together and processed on a PC, using Cubase SL.

Dysroptia is the first movement of a longer work which features an electric toothbrush as the primary sound source.

Foss is a musician, guitar teacher, and third-year Classics/Music major residing in Kitchener, Ontario, and attending University of Waterloo.

Gabourie, Adam JamesDropping Change (7:57 2006)  
Few objects in our daily lives have achieved the sustained longevity throughout successive civilizations and political establishments such as metallic currency. Although though the shape and production of these small valuables has undergone much refinement over the centuries the concept and basic form has remained consistent. The idea of physical change in currency as a vehicle to represent the advancement within civilization and culture and the resistance there of, is an analogy to the mindset of citizens caught in the midst of an ever progressive society with little to no control over the direction of development.

Realized within Logic, the piece consists of processed and re-synthesized sounds of Canadian one, two and quarter dollar coins being dropped, spun, and rolled across metal and glass surfaces. Utilizing programs written within in Max/MSP and Csound for the majority of the processing and an SM58 microphone for the initial recording, the piece is based upon the re-interpretation of these ancient sounds through the new medium of computerized sound.

Adam Gabourie is a musician and artist living in Toronto, Ontario. He attained his Bachelors of Music from The Berklee College of Music (August 2005) and has intentions of further study in the near future.

Gauthier, Philippe-AubertAu-delà des apparences (7:30 2005)
Cette pièce fut composée pour une installation audio visuelle : « Au-delà des apparences » de T. St-Pierre. La totalité du projet concerne la beauté, la beauté apparente, superficielle, et la sombre correspondance historique et psychologique de cette même beauté : ce que la mentalité et le corps féminins ont du subir au nom d’une apparence normative. La composition et le mixage sont réalisés avec un outil de composition algorithmique crée pour cette pièce. La plupart des sons proviennent des accessoires et des meubles de l’installation. La trame est une atmosphère qui rehausse et rythme l’ambiance visuelle de l’installation.

Philippe-Aubert Gauthier est ingénieur mécanique junior, maître en sciences et étudiant au doctorat en acoustique. Ces recherches actuelles traitent de la reproduction de champs acoustiques. En parallèle à ses activités de recherche, P.-A. Gauthier est artiste autodidacte dédié à l’art audio, la musique expérimentale, l’installation audio et visuelle, l’électronique, l’écriture et la performance. Conceptuellement, P.-A. Gauthier s’intéresse aux relations entre les sciences, les arts et les technologies, les approches multidisciplinaires et les aspects humains ou sociaux reliés aux savoir scientifiques et technologiques.

This piece was composed for the audio-visual installation Au-delà des apparences by T. St-Pierre. The entire project is about beauty; the apparent superficial beauty and the corresponding darker historical and psychological aspects of beauty: about what the female body and mentality have been through for a normative beauty. Most of the sounds have been chosen from the installation accessories and furniture. The composition and the mix is achieved using a specifically designed algorithmic composition tool. In itself, the sound track is a slowly evolving atmosphere enhancing the installation visual ambience by superimposing sounds from the installation’s visual components.

Philippe-Aubert Gauthier is a junior mechanical engineer, a master in sciences and a PhD student in acoustics. His current research activities are devoted to sound field reproduction using “adaptive wave field synthesis”. Beside his research activities, P.-A. Gauthier is a self-taught artist mainly working within the fields of audio art, experimental music, audio-visual installation, electronics, writing and performance. Conceptually, P.-A. Gauthier is interested by the relations between sciences, arts and technologies, multidisciplinary approaches and human or social aspects of science and technologies.

Gendron, PriscilleCamille (7:37 2005-2006)
La forêt... Cette masse noire intrigante qui appelle la curiosité, la folie, la peur, les souvenirs, les images du passé... Pourquoi est-elle si attirante? Elle nous permet l’introspection et, finalement, elle n'est que le miroir de notre imagination. Cette forêt est mystérieuse, à la fois nostalgique et féérique. Camille est la curiosité, la naïveté, la persévérance, le courage. Elle cherche l’accalmie et la douceur. C’est un chemin qu’elle doit prendre, un choix qu’elle a fait...

À chaque choix, sa forêt!!!

Priscille Gendron, étudiante à l’université de Montréal en composition mixte, a commencé ses débuts de façon autodidacte à l’accordéon. Administratrice d’une compagnie de théâtre professionnelle pendant huit ans, elle décide de retourner à l’école pour parfaire ses connaissances en musique. En 2005, elle obtient son DEC en musique (accordéon) profil composition électroacoustique. La même année, elle est mise en nomination au Gala des Masques pour la conception sonore du spectacle Une Ardente Patience présenté au Théâtre du Bic et au Théâtre du Quat’Sous.

The forest… This intriguing black mass which provokes so much curiosity, madness, fear, memories…What is so attractive about it?

It gives us the oppportunity for introspection, becoming finally the mirror of our imagination. It is mysterious, at the same time nostalgic and ethereal. Camille is curiousity, naïveté, perseverance, courage, and seeks calm and serenity. It is a path she must take, a choice she has made.

For each choice, its own forest!!!

Priscille Gendron, presently a composition student at the Université de Montréal, began her music studies as an autodidact on the accordion. After eight years as an arts administrator for a professional theatre company, she returned to school to perfect her musical proficiencies. In 2005 she completed her DEC in music (accordeon) with a concentration in electroacoustic composition. She was nominated at the Gala des Masques the same year for her sound design of the theatre work Une Ardente Patience, presented at the Théâtre du Bic and the Théâtre du Quat’Sous.

Hamer-Lavoie, MyriamEt pluie souffle... (6:24 2005)
petite douceur qui me berce et m'emporte.

Impliquée dans le développement de la musique électronique à Montréal depuis plusieurs années déjà, Myriam Hamer-Lavoie est la co-fondatrice d’Epsilonlab, un collectif dédié à la musique électronique. En 2002 elle quitte ce dernier et se joint à MUTEK. Elle y travaille depuis en tant que coordonatrice des ressources humaines/logistique. Depuis les sept dernières années, elle a participé à plusieurs projet artistiques à titre d’artiste multidisciplinaire (Darboral avec l’artiste Massimo Guerrera présenté au FIND, Le Salon de l’agglomérat présenté à la Galerie CLARK, Post-audio netlabel, Ubi music...). En 2004, elle décide de se consacrer entièrement à la musique et entreprend un BAC en composition électroacoustique à l’université de Montréal.

Little tenderness that cradles me and takes me away.

Myriam Hamer-Lavoie has been involved in the development of Montréal’s electronic music scene for a number of years already. She is co-founder of Epsilonlab, a collective dedicated to electronic music, and in 2002 left them to join MUTEK, where she has since worked as Human Resources Coordinator. In the past seven years she has performed as a multidisciplinary artist in a number of venues. In 2004 she decided to focus her energies entirely on music and began a Bachelor’s degree in electroacoustic composition at the Université de Montréal.

Husejnagic, AdisTransfigured (7:57 2006)   

Isaac, HaroldMy Cellphone Has Fallen In The Sink (4:03 2006)  
This piece was originally supposed to be an Electroacoustics Macaroni and Cheese Recipe with drones as the Cheese and the chopped up audio elements as the Macaroni. Nonetheless the real story was far less tasty. I was working on the initial project when my cellphone effectively fell in the sink (This is a romanticized version of the facts given my cellphone actually fell in the bowl! But it was clean! It was really clean!). If this anecdote might sound a bit funny to some, it was less of joke for me as this little device contained vital information that took me considerable amount of time to gather up. Now that my cellphone has dried up, that it is apparently working fine and that I am laughing at the whole “new-tech-dependency catstrophy” when thinking about the “unfortunate” event retrospectively I have renamed my piece after it. Thus My Cellphone Has Fallen In The Sink is depicting the fall and the consequent malfunctioning of the device after pulling it out of! the water. Enjoy!

Born in Montreal in 1982 from the union of exiled Haitian journalists and militants Arold Isaac and Liliane Pierre-Paul, Harold has grown up in Haiti where he first encountered a studio environment at age 13. He has never left the mixing board since. He is currently enrolled in a Major in Electroacoustics in the Department of Music of Concordia University.

Kobayashi, YotaReminiscence (5:17 2006)  
As opposed to the real soundscape that surrounds us, Reminiscence articulates the soundscape residing in my memory. I recalled experiences from a job in a huge warehouse where I could constantly hear sounds of machinery in neighbouring factories. Even the smallest sounds, however, were audible inside of the large reverberant warehouse. After the other workers went home, I was not only intimidated by the emptiness that juxtaposes the overwhelming machinery sounds but also always entertained, as if I were the protagonist of the soundscape. The soundscape in my memory has been transformed into a distorted “imaginary landscape” over the years. Here I used sound objects that directly refer to the real world but used an acousmatic approach to make anonymous sounds suggest the soundscape while leaving the syntax of the composition mimicking the real world.

Kozminchuk, StefanThe mind is the voice (7:30 2006)
Nous trouvant tous au centre de diverses expériences de vie aussi similaires que contrastantes, notre perception de ce que nous établissons comme « réalité » se trouve elle-même à être affectée par notre jugement subjectif de ces mêmes expériences. Faisant l’union entre des extraits tirés du livre « The Marriage of Heaven and Hell » (1790–1794) de William Blake, et certaines réflexions personnelles, cette pièce électroacoustique est une tentative à l’illustration du fait que cette notion de « réalité subjective » peut effectivement mettre en cause la vision que nous nous faisons de toutes choses, elle même n’étant qu’un simple point de vue tout à fait relatif...

Stefan Kozminchuk est originaire de Gatineau, Québec, où il a commencé son apprentissage de la trompette classique. Après avoir mérité deux certificats du Royal Conservatory of Music et un diplôme d’études collégiales en musique classique, il a débuté ses études en composition électroacoustique à l’Université de Montréal. Sa musique est un hybride de rythmes et de textures à la fois mélodique et destructrices, influencées par le rock industriel et classique.

Finding ourselves at the centre of a diversity of experiences equally similar as dissimilar to one another, our perception of what we understand to be “reality” is actually affected by our own subjective judgement of these experiences. Bringing together extracts of William Blake’s The Marriage of Heaven and Hell (1790–1794) and some personal reflections, this work is an attempt to illustrate that the notion of “subjective reality” can effectively challenge the perception we have of everything surrounding us, a perception which is itself is nothing but a simple point of view, entirely relative…

Stefan Kozminchuk grew up in Gatineau, Quebec, where he first learned to play the classical trumpet. After earning two certificates from the Royal conservatory of Music and a classical music degree in college, he began to study electroacoustical composition at the University of Montreal. His music is a hybrid of melodic and destructive textures and rhythms influenced by both industrial and classical rock.

Laroche, GuillaumeDelusions of a Derelict Television (4:34 2006)   

Legast, EtienneColonies (6:47 2005)
Colonies est une pièce construite à partir d’échantillons sonores captés en Afrique du Sud durant l’été 2005. Sa forme est inspirée par l’histoire de ce pays, mais on ne doit pas s’attendre à recevoir une leçon d’histoire en l’écoutant. En fait, il est préférable de ne pas essayer de comprendre quoique ce soit. Vous pouvez donc oublier ce que vous venez de lire.

Etienne Legast est né en 1979. Guitariste depuis 15 ans. Il participe à divers groupe rock instrumental tels que Compassion Over Killing et Zarathoustra. Il a composé la trame sonore de film d’animation comme « Dernier Recours » de Jean-Mathieu Bérubé et « Dare Bear » de Jasmine Lee. Bachelier en composition électroacoustique à l’Université de Montréal, il voyage en Afrique du Sud et en Amérique du Sud où il fait de la prise de son. Il compose avec Raphaël Néron Baribeau la musique de la vidéo d’art « exp1 » de Gilles Matte. Sa démarche s’articule autour de la musique concrète et expérimentale.

Navab, NavidMachiavelli's Wet Dream about llamas (5:08 2006)   

Néron-B., RaphaëlToons (7:59 2005)
Toons se veut une bande dessinée pour l’oreille. Un univers sonore ou se côtoient toutes sortes de créatures, certaines ludiques, d’autres cyniques mais toutes inventées. Une large partie du matériau sonore utilisé provient des voix de Isaak, 5 ans et Dorothée, 2 ans, que je remercie pour leur imagination.

Raphaël Néron-Baribeau vient de compléter une deuxième année d’étude en composition électroacoustique avec Jean Piché.

Toons is a comic book for the ears of sorts: a sound universe where a range of creatures encounter each other, some ludic, some cynical, but all invented. Much of the sound material is taken from the voices of Isaak (five years old) and Dorothée (2 years), who I thank for their imagination.

Raphaël Néron-Baribeau has just completed his second year of electroacoustic composition under Jean Piché.

Richards, Nathanblah blah blah blah blah blah blah: a four year narrative and epilogue (5:20 2006)  
Notes: Apologies to the better minds whose art I stole to compile this noise. 
And thanks.

Growing up in Cape Breton NS, Nathan Richards exercised his musical energies in loud, aggressive music and his parents’ vinyl collection. He discovered pretentious art music at Mount Allison University (Sackville NB). Though still more dedicated to bar-chord infallibility, he gained respect for unruly sound events, especially ones of that transpire over long durations. Having completed formal music education, Richards wishes to appreciate art music from a respectful distance, and wait for sonic accidents to occur so that he can claim and name them.

Ritchie, MichaelPretty Interesting Things (4:55 2005)  
Pretty Interesting Things uses serialism as the basis for its structure. A twelve tone row appears in a distorted piano and is used in retrograde form during other parts, not by being played, but by reversing the audio file. The opening synth part uses stacked 5ths in 3/4 time and stacked 4ths in 2/4 time. The vocal part was from an interview about Star Wars with 5 year old Talis.
Composed, performed, and recorded by Michael Ritchie.

Michael Ritchie was born in Halifax. He recently completed a Bachelor of Music degree at Dalhousie University. During this time Michael became interested in Electroacoustic music and recording. As part of his degree he wrote a final thesis on Electroacoustic music and wrote and performed different works as well. He is now studying recording engineering at The Banff Centre in Alberta.

Scofield, SandyJesus In Wonderland (5:07 2006)  
Not meant to be sacrilegious, Jesus In Wonderland is a playful variation on the Alice in Wonderland theme. The whole journey is created from two sources — coins dropped into a wooden box and spoken voice. The text is a phrase often used by a gal I know who grew up in St. John’s Newfoundland.

Sandy Scofield is an Aboriginal artist living in Vancouver, British Columbia, and is an undergraduate music major at Simon Fraser University.

St-Onge, YanRaccourci Inconnu (6:17 2005-2006)
Un raccourci est possible uniquement à partir du moment où il est déjà connu. Ainsi, un raccourci inconnu est un risque à prendre: soit la chance sera de notre côté et l'on aura efectivement choisi un raccourci efficace, ou alors on se confronte à la découverte de l'imprévu. L'oeuvre se présente comme un parcours à travers lequel la fiction et la réalité s'entremêlent. L'onirisme du réel est une exacerbation de la conscience d'être en devenir.

La pièce raccourci inconnu a été composé avec Pro Tools (mac) au studio de l'École Nationale de Musique et de Danse de Bourges, puis retravaillée au studio de l'artiste avec Cubase SX (pc).

Yan St-Onge est diplômé en Arts Visuels et Médiatiques de l'Université du Québe À Montréal. Lors d'un séjour à Bourges (France), il a étudié à l'École Nationale Supérieure d'Art ainsi qu'à l'École Nationale de Musique et de Danse où il a obtenu un diplôme en Arts et Techniques Sonores (électroacoustique). Artiste Sans Discipline Fixe, il passe de la danse à l'art audio, de la sculpture à la vidéo, de l'écriture à la performance, de la musique à la photographie ou au dessin. 

Staniland, AndrewDespite Bright Ideas (5:23 2006)  
Despite Bright Ideas is a piece based on a collaboration I did with poet Jill Battson in February 2006 at the Arthaus Performance Art Festival in Toronto. The work is composed using a short excerpt of Jill Battson’s reading of her poem You Make Me Feel So Jung. This tape piece is the latest part of our work in progress, LinguaElastic, a crosspollination of spoken poetry and electroacoustic sound art. LinguaElastic will eventually be realized as a performance piece and sound installation. This project marks our second major collaboration, the first being a critically acclaimed operetta, Ashlike in the Cradle of the Wind, produced by Tapestry New Works Opera.

Andrew Staniland (1977, Red Deer, Canada) is a composer and guitarist. Recent commissions include works for the Amici Chamber Ensemble, and the Vancouver Symphony Orchestra. Andrew has been described as a composer who “will emerge as one of the most individual voices in this country” (National Arts Centre Press Release, November 2002). He has received several awards for his work, including four prizes in the SOCAN Young Composers Competition, the 2004 Karen Keiser Prize in Canadian Music, and the 2004 Toronto Emerging Artist Award. Staniland has been appointed Affiliate Composer with the Toronto Symphony Orchestra for the 2006–2007 season.

Turcotte, RoxanneCapharnaum (4:42 2004)
Échec à la guerre… Musique électroacoustique sur les conflits et la guerre en Irak afin de soutenir les processus de paix et pour que tout revienne un jour dans l’ordre. Que ce capharnaüm cesse et que l’on dépose les armes… Les sonorités acoustiques sont empruntées aux événements réels, puis, modifiées et disposées de façon anarchique et mélangées aux effets électroniques… Structure en grand crescendo-decrescendo comme un effet de tornade, bruits de matériaux, bruits humains, énervements, reportages, tournoiement des sons et… désarmement!

Compositrice et conceptrice sonore d’installations, de spectacles et d’enregistrements, Roxanne Turcotte est détentrice d’une maîtrise en composition électroacoustique de l’Université de Montréal sous la direction de Marcelle Deschênes, Francis Dhomont et Serge Garant. Après avoir fait des études en piano et écriture au conservatoire de musique de Montréal et à l’Université de Montréal, elle se spécialise en composition et technologie musicale.

Elle a à son actif une dizaine d’enregistrements sur disque, concerts au Canada et à l’étranger puis, quelques publications. Elle fait partie de diverses formations musicales dont le trio jazz-électro Dionne-McCandless-Turcotte en 1988 et le groupe rock-électro Kaméléon en 1980 dont elle est co-fondatrice. Elle participe aussi à la création et l’exécution de musiques pour la télé, le cinéma, le Web, la radio, la scène et les arts du cirque. Ses œuvres électroacoustiques sont diffusées régulièrement dans plusieurs pays (Allemagne, France, Belgique, E.-U, Seychelles, Italie...).

Juin 2005, deux œuvres sont sélectionnées au 32e Concours International de musique et d’art sonore électroacoustique de Bourges(France), Sons et tintamarre et Microtrottoir. Février 2005, Prix du Concours International d’art radiophonique à Paris, invitée à réaliser une œuvre dans les studios de la Muse en circuit, disque et concert. Prix de la International New Music Composers Competition aux États-Unis (1987,1989), Médaille d’argent (1985) et Médaille d’or (1989) pour Amore et Y---OW du prix Hugh LeCaine de la SOCAN au Canada. Finaliste au Concours International Luigi Russolo en Italie (1989). Nominée pour l’œuvre Amore au Conseil canadien de la musique (World Music Days Oslo) en 1990. Finaliste à l’ADISQ en 1982, pour l’album du groupe Kaméléon. Plusieurs fois boursière des Conseil des Arts du Québec et du Canada.

Witkowski, AdamFrom Heaven to Hell (3:34 2006)  
From Heaven to Hell reflects modern mechanization and how machines now perform tasks that were once performed manually by humans. Moreover, the piece also reflects how this mechanized world has disconnected us from our hunter and gatherer nature.

Adam Witkowski (Montreal) is a student in Electroacoustic Studies at Concordia University who composes both electroacoustic and traditional music.

Zubot, JoshuaLand of the Bowl (7:06 2006)  
A stereo piece which takes the ears on an adventure of the surface of a Bowl. The Bowl represents a new planet. The sound sources used are a Tibetan ringing bowl, harmonica, Buchla 200e electric music box.

Josh Zubot is currently finishing his BFA in Electroacoutic studies at Concordia University. He composes and performs music of different genres including Electroacoustics, Jazz, Classical, Improv Avant Garde with styles in between. His instruments of choice are the violin and laptop. Throughout the years he has participated in various performances and music festivals in North America, Europe and China. He plans to continue to bring his compositions and sound creations to different areas of the Arts.

 


Project Managers — Jef Chippewa & Yves Gigon
Web Site — Yves Gigon
Translation — Dominique Bassal, jef chippewa
Project Consultation — PeP (Productions electro Productions)

Support

Jeu de temps / Times Play (JTTP) est rendu possible grâce à une association stimulant la recherche et la créativité canadienne en électroacoustique établie avec l’université Concordia en 1986. La CEC reconnaît également le support du Conseil des Arts du Canada, qui a investi l’année dernière 20,1 millions dans les lettres et l’édition dans l’ensemble du Canada. Merci aussi à la Fondation SOCAN et aux membres de la CEC, qui ont aimablement fourni de l’aide financière au projet, et à PeP pour son aide constante à la production.

Jeu de temps / Times Play (JTTP) is made possible thanks to a partnership fostering research and creativity in Canadian electroacoustics established with Concordia University in 1986. The CEC also gratefully acknowledges the support of the Canada Council for the Arts, which last year invested $20.1 million in writing and publishing throughout Canada. Thanks are also due to SOCAN Foundation and CEC Members, who have graciously provided further financial support to the project, and to the PeP team for continued production assistance.

Conseil des arts du CanadaFondation SOCAN

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